melindagustavsson

"Jag skulle fastna i min ensamhet igen, om du lämnade mig nu"

Ännu en måndag avklarad! Fick sluta tidigare idag från skolan så då gick jag hem och bara packade om väskan, gick ut med Milou och sedan till bussen för att åka till Niklas.
Vi har inte gjort så mycket ikväll förutom att äta donken, prata med Nathalie och kollat lite youtube-klipp. Just nu är jag ensam i hans rum medan han duschar och när han kommer blir det väl antingen någon film eller bara mys.
Hörs!

ⓐⓓⓥⓔⓝⓣ

Igår råkade jag somna direkt efter jag ätit upp och vaknade när Niklas kom till mig vid 22 tiden, var uppe med han ganska länge och kollade film.
Imorse vaknade vi vid 12 när det var matdags och efter det la vi oss en liten stund till innan vi förflyttade oss till vardagsrummet för att kolla film. Vi har även varit hos mormor och adventsfikat med släkten och efter det skjutsade pappa och mamma oss till Arboga.
Just nu spelar och pratar Niklas med sina kompisar och jag försöker få igång datorn så jag kan spela sims. Ser dock inte så ljust ut, men håller fortfarande tummarna, haha!
Puss och kram!

Hemmakväll

Blev sent igår och sov ännu en till natt hos Nathalie med henne och Niklas. När vi vaknade imorse så tog jag direkt bussen hem till mig och sedan duschade, åt och fixade lite innan jag tog tåget till Västerås med Nickie, Alva och Alex. Gick runt på Erikslund i några timmar innan fötterna värkte och huvudet kunde inte tänka klart.
Just nu är jag hemma med en räkrulle nere i magen och en chokladkaka som väntar på mig. Blir en lugn hemma kväll framför tv:n ikväll. Känns väldigt skönt! Ha en bra kväll!

Black Friday

Ingen kan väl ha missat att idag är det Black Friday, vilket innebär att (nästan) alla affärer har lite rabatt och sådant kul!
Iallafall, blev så att jag och Niklas sov hos Nathalie inatt. Lite positivt för mig som fick närmare till bussen imorse. Har gått enda till halv 4 idag i skolan och när jag kom hem så pratade jag lite med mamma och pappa och sedan duschade jag innan jag tog det lugnt igen.
Just nu ska jag bara vänta på att vi ska äta lite mat innan jag tar mig till Arboga och spenderar natten där. Hör av mig!

Kort skoldag

Idag gick skoldagen fort förbi, vilket var sååå skönt! Enda sen jag kom hem har jag läst i körkortsboken och nu ska jag strax iväg till körskolan för att ha en lektion. Får se om jag hinner med bussen direkt till Arboga efter, eller om jag måste vänta på nästa. Kraaam!

Jul-pynt

Sov till 08.15 idag hos Niklas och då jag gick upp och fixade mig, åt frukost och tog på lite smink innan jag sa hejdå till han och började gå mot bussen. Skoldagen har faktiskt gått rätt så fort och eftersom vi hade idrott sista lektionen så var det duschen som gällde direkt när jag kom hem.
Efter det följde jag med mamma upp på vinden för att hämta julsaker. Redan inrett ungefär hela lägenheten nu. Lite tidigt kan man ju tycka eftersom det inte ens är December än haha, men det är ändå så mysigt med tända ljus, röda gardiner och ljusstakar i fönstren.
Just nu är det till och med julmusik som spelas från min Spotify. Väntar på att Niklas ska komma hit så ska vi äta och sedan mysa hela kvällen!

Stress morgon

Vaknade imorse vid 7, råkade somna om vaknade en kvart innan jag skulle åka till skolan så var bara upp för mig och sätta på mig kläderna. När jag kom till skolan fick jag veta att vi börjar klockan 10, var så sur då att jag bara tog cykeln hemåt och la mig bredvid pojkvännen som fortfarande var kvar hos mig. När han drog så bytte jag om, åt frukost och fixade lite annat innan det var tillbaka till skolan för att ha 3 lektioner.
Efter skolan cyklade jag till apoteket och sedan hem för att bara packa om väskan och sedan dra till Niklas. Just nu sitter vi båda och spelar och han pratar med sina kompisar så passar på att blogga nu.
Sovmorgon imorgon som är guuuldvärt! Dock måste jag ju gå upp lite tidigare då jag sover i Arboga, men en liten längre sovstund får jag iallafall. Hör av mig!

Ledig måndag

Var riktigt skönt att vara ledig idag. Eftersom jag och Niklas åkte till han igår kväll så spenderade vi dagen där idag. Vaknade imorse vid 8 när Niklas skulle ta sig till skolan och när han drog somnade jag om direkt och sov tills han kom hem igen som var vid 12 haha. Då var jag lagom trött.
Annars har vi inte gjort så mycket innan pappa kom och hämta oss så åkte vi hem till mig. Jag har pluggat till körkortet med lite hjälp från Niklas och pappa. Nu har jag dock gett upp på plugget för att umgås lite med pojkvännen som började bli lite less på att jag pluggade så mycket.
Inga planer för ikväll förutom ta ett fotbad, kolla på ph och kanske kolla på en ny Scooby Doo film haha. Hör av mig!

Hotellfrukost

Nu är vi hemma i hemstaden igen! Imorse gick jag och Niklas upp till mamma, pappas och Kennys rum och gav Kenny presenter eftersom han fyller 16 år idag. Därefter gick jag, Niklas och Kenny till frukosten för att äta.
Vi tre beslutade oss för att stanna på hotellet medan mamma och pappa skulle till Åhlens, så vi låg mest och kollade på tv tills vi började gå mot stationen för att hoppa på tåget.
Ikväll blir det pizza-kalas med släkten för lillebror och sedan sover jag nog i Arboga inatt.

Övernattning i Stockholm

Direkt efter öppet hus idag så åkte vi till stationen för att ta tåget till Stockholm. Började med att äta på jensens, sen vidare till hotellet för att lämna väskorna innan det var spökvandring runt i gamla stan. Höll på att frysa ihjäl så det gör jag inte om haha. Återvände till hotellet för att byta om och värma oss innan vi gick och åt middag och firade lillebror som fyller imorgon!
Just nu ligger jag och Niklas i vårt hotellrum med lördagsgott och kollar på tv.

100 koppar te och 30 miljoner halstabletter

Fick bli hemma idag med. Sov lite dåligt inatt, beror nog mest på att jag fick sova ensam inatt och sover inte som bäst då, men också för min hals kändes väldigt tjock och hade svårt att andas genom näsan. Vaknade runt 4 och kunde inte somna om så skrev lite med pojkvännen innan jag var tvungen att försöka somna igen.
Alarmet ringde klockan 7, men kände att det bästa är nog att jag stannar hemma och dricker 100 koppar te och äter upp 30 miljoner halstabletter. Blev dock lite uttråkad efter jag legat i sängen hela morgonen så jag gick upp och städade lite och bytte sängkläder och gick ut med Milou. Just nu ligger jag framför tv:n i soffan och kollar på Kardashian familjen.
Tänkte hoppa in i duschen om ett tag och sedan blir det väl bara att vänta tills pojkvännen kommer hit och sover med mig.
Blev ett långt inlägg men ska avrunda nu, hoppas ni har en bra fredag!

21:28

Nu är det kväll och jag mår fortfarande inte så bra. Huvudet värker och näsan är så täppt att jag inte känner någon lukt. Får se hur det blir med skolan imorgon. Vill ju bli frisk så gärna och vara runt en massa andra folk känns inte som den bästa idéen då.
Har inte mycket annat att skriva så jag ska väl lyssna på musik ett tag till och läsa några bloggar innan jag släcker för att sova. Godnatt!

Sick

Åkte till Niklas igår och tillbringade kvällen och natten med han. Vaknade imorse vid 7 och gick bara upp och tog på mig kläder innan jag gick mot bussen. Fick gå i mörker och snö, fy vad kallt det var och VARFÖR kommer snön redan? Fööör tidigt!!
Kom iallafall hem och hade planer på att gå till skolan, men min hals är inte helt 100 och hostar och nyser hela tiden så kände att jag verkligen inte vill bli mer sjuk så fick bli så att jag stannade i sängen idag.
Har legat och kollat på Hannah Montana sen imorse, men även hunnit fixa lite skolarbete inom engelskan. Ska börja läsa i körkortsboken innan jag måste iväg till körskolan för att ha körlektion. Inte superkul att ha det i snövädret, men bra övning inför vintern. Hör av mig!

♬♫♬

Sneak peak

Kommer inte hur när och hur jag somnade igår, men vaknade utvilad imorse vid klockan 8. Tog sedan bussen som gick vid 9 tiden för att sedan fortsätta till skolan. Har haft 2 lektioner och nu sitter vi på vår långa timme. Nu är det dock bara 1 timme kvar av den tills vi har idrott som är sista lektionen.
Ska hem och duscha lite snabbt efter och sedan gå och hämta Milou med Kenny hos Åke och Stina. Får se vart sovplatsen blir idag. Inte riktigt bestämt helt om vi ska sova i Köping eller Arboga än. För vi kan ju verkligen inte sova utan varandra ;-)