melindagustavsson

Poolhäng

Idag har vi spenderat några timmar vid poolen på förmiddagen. Var tyvärr tvungna att gå upp till rummet nu för att börja packa för om 45 minuter ska vi checka ut från hotellet. Vi ska gå och äta efter de och vid halv fyra kommer en taxi för att köra oss till flygplatsen. Ska nämnligen lämna Memphis nu och flyga vidare till San Fransisco. Hör av mig när jag får internet igen!

Shopping mår man bra av

Idag vid lunchtid åkte vi mot ett stort shoppingcenter. Mamma och jag hitta ny favorit butik och went crazy där inne. Hade kunnat stannat där i timmar om inte Kenny och pappa blev trötta på oss. Var kvar där i några timmar innan vi åkte till hotellet med en taxi. Ligger just nu i sängen och skriver med Niklas, ovanligt haha.
Ska väl ut senare för att äta senare och imorgon är det sista dagen här i Memphis innan vi flyger vidare i USA.

Saknar dig lite för mycket

Han älskar och saknar jag mest av allt. Världsbäst!

Häst och vagn är mysigt

Gick ut nu på kvällen för att äta pizza och sedan gå en bit för att åka häst och vagn. Haha så mysigt. På hemvägen stannade vi och åt glass/milkshake. Sitter i hotellsängen och håller just nu på att dö av värme så tänkte sätta mig vid luftkonditioneringen en stund så jag kan sova senare. Hoppas ni haft en bra kväll!

Graceland

Idag var vi som sagt på Elvis hem, Graceland. Ni vet en sån där liten jobbig person som alltid har sin kamera i högsta högg och knuffas för att komma fram till bästa platsen för att ta kort? Det är verkligen jag. Både utomlands och i Sverige. Stör mig sjukt mycket på såna personer, så förstår till 100% varför jag alltid får onda blickar mot mig haha. Tog iallafall nästan 200 kort och nu är 65 bilder av dom nu här på bloggen. Cred till er som kommer orka kolla på alla bilder och läsa denna text.
Iallafall, så åkte vi från hotellet klockan 9 på morgonen för att sedan hämta ut våra VIP-pass. Man fick sedan en egen IPad för att lyssna på turen i hörlurar. Rätt så smart, men lite jobbigt att ha runt halsen hela tiden. Speciellt om man hade en kamera väska och en kamera i händerna också. Köpte iallafall en väska och ett armband. Ni får väl kort på de någon annan gång för tror inte ni skulle orka några bilder till i detta inlägg haha.
När vi kom tillbaka till hotellet gick vi ut i solen. Jag och Kenny spenderade mestadels av tiden i poolen dock. Nu ska jag bara ta de lugnt tills vi ska gå ut och äta.

Hard Rock café

Gick ut nu på kvällen för att äta på Hard Rock café och sedan ta en promenad runt i Memphis. Stannade på en liten klubb för att ta något att dricka eftersom det börja regna ute. Påvägen hem gick vi in i en affär och köpte lite nödvändiga saker innan vi gick till hotellet. Pratade lite i telefon med Niklas, saknar han så. Ligger just nu i sängen och kollar på någon film som går på TV:n med resten av familjen.
Imorgon blir det iallafall en rolig dag då vi ska till Elvis hem, Graceland. Velat åka dit under en längre tid och imorgon kommer jag äntligen få se de! Ska försöka få lite sömn nu, godnatt!

Memphis

Vid 4 imorse åkte vi från hotellet i New York mot flygplatsen för att ta planet till Memphis. Mellanlandade i Washington DC innan vi åkte vidare. När vi kom fram tog vi en taxi till hotellet vi ska bo på här. Fixade internet så alla satt med mobilerna en liten stund innan vi gick och åt mat. Vädret här är superkonsitgt. Ena minuten spöregnar det och är storm, i nästa är det sol så lite osäkert på vad man ska ta på sig och hur långt från hotellet man vågar gå.
Gick ner till poolen ett tag också, men höll på att blåsa iväg så gick upp på hotellrummet för att skriva med Niklas istället. Kom precis upp ur badet och ligger just nu i sängen och kollar på något program om bröllopsklänningar. Ska väl gå ut ur hotellet snart och "upptäcka" Memphis haha. Glad midsommar!

Top of the Rock

Efter Central Park så gick vi vidare några kvarter för att åka upp i tornet som kallas Top of the Rock eftersom man ser hela New York där uppifrån, dvs 69 våningar upp. Riktigt fint att se New York från denna vinkel.
Nu är vi på hotellet och ska överlåta datan till lillebror som väntar på att jag ska sluta blogga "hela tiden". Senare går vi nog ut och äter på något fint ställe eftersom detta är sista kvällen här för imorgonbitti tar vi nästa plan till Memphis. Kommer ha internet där med så bloggningen håller där med. Ha en bra kväll!

Central Park

Idag var vi äääntligen vid Central Park. Velat åka dit enda sen vi kom till New York och nu fick jag äntligen de. Supermysigt!

State of Liberty

Ojoj, mycket krångel denna onsdag. Började dagen med att gå upp vid halv 6 för att sedan vänta på våran "taxi" som skulle ta oss till gymmet. Dock istället för en taxi, som vi trodde vi skulle få, kom det en limo och hämtade oss haha. Chauffören körde dock fel och förstod ungefär 2% av vad vi sa så lite svårt att förklara för han haha. Efter ett tag av körande kom vi fram till ett gym, fel gym än vad vi tänkt oss, men stannade ändå och tränade där.
När vi kom tillbaka till hotellet så gick vi nästan direkt ut och åt frukost och sedan gick vi till bussen, fick vänta i ungefär en halvtimme i solen vilket var lite drygt, men tillslut kom bussen iallafall. Den tog oss till Frihetsgudinnan. Vi åkte färja ut dit. Var kul att se, men dock mådde jag inte alls så bra. Trodde min huvudvärk skulle döda mig. Iallafall när vi kom av färjan i land igen så var jag nästan påväg att spy eftersom det blev en reflex av hur ont i huvudet jag hade, då kläcker mamma ur sig att hon har huvudvärkstabletter i väskan. Hjälpte dock inte så mycket då vi satt på en buss utan tak och hade en massa höga ljud runt oss.
När vi äntligen kom fram till Times Square (vilket tog ett tag pga trafiken), då gick vi och åt på Dallas BBQ. Supergott och min huvudvärk gick över då.  Nu är vi på hotellet och ska joina familjen i sängen för att kolla på en skvallerkanal på TV:n om kändisar.

World Trade Center

Idag tog vi tunnelbanan till World Trade Center för att kolla på Memorial av 9/11. Efter de gick vi och shoppa lite resten av dagen. Vi gick tillbaka till hotellet och låg en kortis vid poolen innan vi vilade på rummet i någon timme. Vid 7 gick vi ut på stan igen för att äta och sedan vandrade vi hemåt. Ska göra resten av familjen sällskap med att sova nu för imorgon blir det en tidig morgon. Ska upp halv 6 för att åka till ett stort gym i Queens för att träna. Godnatt!

Times Square

Bilder från igårkväll på Times Square. Vi bor på ett hotell bara någon gata från själva Times Square som heter Travel Inn. Helt ok hotell, inte så fräscht dock men bra plats i staden haha.

Madame Tussauds

Igår var vi på Madame Tussauds. Har varit på det stället flera gånger i andra städer och länder så blev inte så imponerad av detta för tyckte det var ganska litet. Kändisarna jag ville se vad Elvis och Beyoncé och dom fanns inte så blev ju lite besviken. Fick iallafall se min baby Ed Sheeran

Fruit and juice

Blivit kär i denna apelsinjuice. Drack den till frukost och innan vi gick in på hotellet igen så var jag tvungen att springa in och köpa en till. Köpte då även lite frukter till mellis.

Riktiga turister

Första riktiga dagen här i New York. Den spenderade vi med att sitta på en turistbuss i ungefär 3 timmar för att åka runt och kolla på alla olika sevärdigheter från marken. Såg t.ex Madison Square Garden, Brooklyn Bridge osv. Gick och åt efter hela turen var klar och sedan gick vi in på Macy's. Var 8 våningar och oj vad vilse jag och mamma var där inne haha.
Just nu är vi på hotellrummet och vilar eftersom det börja regna när vi var påväg hit. Har varit molnigt hela dagen här, men varmt ändå. Senare ska vi till Madame Tussauds och sen får vi se vad vi hittar på.