melindagustavsson

Farmers Market

Idag åkte vi till Beverly Hills för att gå runt vid Farmers Market. Fick med mig en röd kjol från Zara samt en present. När vi kom därifrån gick vi till poolen för att spendera några timmar där.
Sitter dock nu på hotellrummet och väntar på att mamma ska bli klar i duschen så jag kan skölja ut inpackningen. Hör av mig!

Santa Monica Pier/Venice Beach

Vid klockan kvart över 9 åkte vi från hotellet imorse för att först gå på Santa Monica Pier. Sen gå hela strandvägen till Venice Beach och sedan tillbaka. Efter de gjorde fötterna ont ska jag säga er. Åkte därefter vidare till en restaurang som har varit en brandstation, som ni ser på sista bilden med det röda huset. Gick därefter till Gold's Gym för att pappa skulle handla lite kläder. Fick även med mig ett par jättesköna shorts därifrån.
Sen åkte vi hem till hotellet och har sen dess bara legat i sängen och vilat mina fötter. Ska strax gå in i duschen, sen blir jag nog liggandes i sängen med oth på datorn.

Universal Studios Hollywood

Som ni ser så spenderade vi våran söndag på Universal Studios här i Hollywood. Var superkul att vara där och helt över mina förväntningar. Fick "vara med" i några filmer som King Kong, Fast and Furious, Simpsons, Transformers och Jurassic Park. Var jätteroligt, alla åkturer.

När vi kom hem därifrån så la vi oss vid poolen och nu ligger vi bara på hotellrummet och har precis duschat. Ska väl ut snart för att äta kvällsmat och sedan tillbaka till hotellet och sova ut för imorgon ska vi nog till Venice Beach.

Frukost

Idag gick vi upp klockan 7 för att gå ner och äta frukost. Ligger just nu i hotellrummet och väntar på vår taxi som ska ta oss till Universal Studios. Hör av mig senare!

I min kamerarulle

Lite bilder som jag inte lagt ut som jag tagit med mobilen under alla dagar här i USA. Tagit myyycket mer bilder som kanske kommer i ett annat inlägg någon dag.

Los Angeles

Då är vi äntligen i Los Angeles. Åkte från hotellet i Pismo Beach imorse efter frukosten och bilresan tog runt 3 timmar. Annars idag så har vi gått ut på stan för att först äta lunch och sedan gå runt lite. Jag och mamma hann in i några affärer och jag fick med mig ett par mjukisar från PINK.
Just nu ligger vi i sängarna på hotellrummet och alla håller på med mobilerna haha. Får se om vi orkar oss ut igen senare eller om vi stannar här och somnar tidigt. Ska iallafall ta mig till duschen nu och sedan sätta på mig något mysigt och varmt eftersom vädret inte är det bästa här. Ska tyvärr bli dåligt väder imorgon också, men hoppas att det kommer bli fint resten av dagarna vi är här så jag kan bättra på min bränna tills jag kommer hem till Sverige igen.

Madame Tussauds i San Francisco

Lite bilder från Madame Tussauds i San Francisco.
Nu befinner jag mig i Pismo Beach på ett hotell. Åkte efter frukosten och satt i en bil i 4 timmar innan vi kom fram hit. Ett stopp på vägen för imorgon fortsätter vi mot LA.

Plask i poolen

Här ser ni min nyaste bikini som jag införskaffade när jag var i New York. Den är köpt på Victoria Secret och är superskön! Älskar färgen också, speciellt när man blir brun.

Sista dagen i San Francisco

Japp, idag var det sista dagen här i San Francisco. Den spenderade vi först med att åka till shoppinggatan. Köpte dock ingenting förutom en badbomd som jag använde i badet när vi kom hem. Åt även på Cheesecake Factory, och oh my god vad gott det är. Det är rätt så backigt här i San Francisco och då är det en liten upplevelse att åka spårvagn upp och ner i backarna.
På eftermiddagen låg vi vid poolen innan vi gick upp och fixade oss inför att gå till Pier 39 för att äta och kolla runt lite. Påvägen tillbaka till hotellet stannade vi och åt lite Ben&Jerry glass.
Just nu sitter jag nere i lobbyn eftersom det bara finns internet här och skriver med bästis och pojkvännen. När dom ska börja jobba så går jag upp och sover så jag får lite sömn inför imorgon då direkt efter frukost tar vi bilen och åker mot LA. Kommer stanna på vägen vid ett hotell där vi spenderar natten innan vi åker till LA och är där i 5 nätter. Sista stoppet på resan!

Älskar dig Melinda

Följ mig på Instagram - Ljunggrenniklas ;);)));););););)

Pier 39

Mobilbilder från dagen

Sååå, vad har hänt idag hos familjen Gustavsson? Började dagen med att äta på IHop igen, denna gång får ni lite bilder på den goda frukosten, sen gick vi till hotellet för att hämta min kamera för den är ju ett måste när man ska sitta på en turistbuss mot Golden Gate Brigde. När vi kom tillbaka till "centrum" gick vi och åt vid pier 39 innan vi gick mot poolen på hotellet där vi spenderade eftermiddagen. Nu sitter vi vid elden utanför lobbyn eftersom det finns internet här haha. Ska väl gå vidare sen för kvällsmat.

Gloden Gate Bridge

Detta blev dagens sevärdighet. Blev dock lite besviken för trodde bussen skulle åka till en bättre fotoplats. Jaja, fick iallafall både åka på den och fotografera den.

Skräck blandat med lycka

Var på ett akvarium idag. Ja, som rubriken säger var det skräck blandat med lycka. Äääälskar verkligen havet och alla dessa ting, men är så fruktansvärt rädd för hajar så gå i en tunnel med hajar gör jag helst inte. Fint är det iallafall.

Krångel, krångel

Flög som sagt till San Francisco inatt. Dock var det lite krångel på vägen. För det första fick vi vänta på flygplatsen i några timmar, sen blev planet försenat vilket inte var så bra eftersom vi mellanlandade i Dallas och där fick vi det bråttom. Hade ungefär 4 minuter att springa till gaten efter att ha åkt tåg till andra sidan av flygplatsen. Vi hann iallafall, och tur var väl de, annars hade vi fått spendera natten på flygplatsen.
Sov ingenting på planet som varade i ungefär 3 och en halvtimme. Hade fin utsikt iallafall och bra musik i öronen hela vägen. Mitt sällskap sov dock. När vi kom till San Francisco så skulle vi hämta ut vår bil. Först fick vi en bil, som var för liten, så var tvungen att byta. När vi väl var ready to go så fungerade inte gps:en. Fick den att funka tillslut och då åkte vi iväg mot, vad vi trodde, hotellet. Körde lite fel på vägen, men kom iallafall fram till adressen som gps:en visade, som tydligen var fel adress. Humöret var inte på topp då man både var hungrig och trött eftersom man inte sovit någonting på hela natten. Vi hittade till hotellet efter ett tag och då fick vi äntligen vårt rum. Haha varför händer det alltid något sånt här oss?
Imorse gick vi iallafall och åt frukost på IHop, vilket är ett pannkaksställe. Suuupergott. Tyvärr hade jag inte med varken kameran eller mobilen dit så blev inga bilder till er. Annars idag så har vi gått runt lite vid båtarna osv. Sen skulle vi egentligen till Alcatraz idag, men tror ni inte det har blivit något fel där med? Jodå. Vi hade bokat 4 biljetter för jättelänge sen, men när vi kommer och ska hämta ut dom så finns det bara 2 för dom som jobbar där har råkat gjort något fel. Blev så att Kenny och pappa fick uppleva den attraktionen och jag och mamma fick gå tillbaka till hotellet och sola istället. Sitter just nu ute vid en brasa och väntar på att Kenny och pappa ska komma tillbaka så vi kan gå och äta. Ska avrunda och säga att jag bara kommer ha internet i lobbyn och att det är 9 timmars tidsskillnad här från Sverige, så kommer inte vara den lättaste att få tag i.